top of page

Köp- och leveransvillkor

Blomobox Hyllie AB

 

Pris

  • Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms.
     

  • Frakt tillkommer med samma momssats.
     

  • Priserna är bindande vid bekräftad beställning.
     

  • Vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid t.ex valutaförändringar, ändrade skattesatser eller oväntade leverantörskostnader.
     

 

Köpvillkor

  • En orderbekräftelse skickas automatiskt till din e-post vid genomfört köp.
     

  • Vid uppenbara fel i pris eller information kontaktar vi dig för rättelse.
     

  • Varierande fraktavgift på alla beställningar.
     

 

Leverans

  • Beställningar före kl. 14:00: leverans samma dag.
     

  • Beställningar efter kl. 14:00: leverans samma dag eller nästkommande dag.
     

  • Expressleverans: om möjligheten finns.
     

  • Upphämtning i butik: vardagar och helger kl. 10:00–20:00.
     

  • Vid försenat blombud med mer än 8h kompenseras du genom att kunna ändra leveranstid och dag eller få ett tillgodokvitto som kompensation. 

  • Ingen kompensation utgår vid leveransförsening för postgången.
     

  • Levande blommor levereras endast inom Malmöområdet. Postpaket omfattas inte av samma kompensation där varje enskilt fall utvärderas.
     

 

Transport och skador

  • Vi ansvarar för varan under transport från vår butik till dig.
     

  • Vid synliga skador på emballaget – Ta bilder på skadan, sen öppna paketet och ta bilder om produkten är skadad. Ring direkt!
     

  • Vid retur av skadad produkt står du som kund för transportkostnader. Däremot står vi för utskick av en ny produkt och frakten om så beslutas.
     

 

Betalning

  • Vi erbjuder säkra betalningsalternativ:
     

    • Kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express)
       

    • Swish
       

    • Klarna
       

  • Företagskunder:
     

    • Faktura med 14 dagars betalningsvillkor.
       

    • Kreditupplysning kan komma att tas på nya kunder.
       

    • Första fakturan kräver förskottsbetalning första året!
       

    • Fakturaavgift kan tillkomma.
       

 

Garanti

  • Vi följer gällande bestämmelser enligt Konsumentköplagen.
     

 

Ångerrätt & Öppet köp

  • 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen förutom färskvara!

  • Produkten måste vara:
     

    • Oanvänd
       

    • Oskadad
       

    • I originalförpackning
       

  • Du betalar själv returfrakten.
     

  • Ångerrätten gäller inte färska blommor (klassificeras som färskvara).
     

 

Reklamation

  • Du kan reklamera en produkt enligt konsumentköplagen.
     

  • Skador/fel ska anmälas inom 24 timmar till: emporia@blomobox.se
     

  • Vid transportskada: ta bilder och spara emballaget.
     

  • Felaktiga eller skadade produkter ersätts med ny vara.
     

 

Personuppgifter & Sekretess

  • Vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.
     

  • Uppgifter används enbart för att hantera din beställning eller aviseringar som har med de tjänster som Blomobox.se erbjudit dig.
     

  • Vi delar aldrig dina uppgifter med tredje part.
     

  • Du kan när som helst begära rättelse, utdrag eller radering via: emporia@blomobox.se
     

 

Nyhetsbrev

  • Skickas endast till dig som samtyckt till det via en opt-in metod.
     

  • Avregistrering kan göras via länk i utskicket eller genom kontakt med oss.
     

 

Cookies

  • Vi använder cookies för funktionalitet såsom inloggning och varukorg.
     

  • Cookies kan stängas av i webbläsaren – men vissa funktioner (t.ex. beställning) kan då påverkas.
     

  • Ingen personlig information sparas i cookies.
     

 

Mer information

För mer information om dina rättigheter som konsument, besök:
www.konsumentverket.se

bottom of page