Köp- och leveransvillkor
Blomobox Hyllie AB
Pris
-
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms.
-
Frakt tillkommer med samma momssats.
-
Priserna är bindande vid bekräftad beställning.
-
Vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid t.ex valutaförändringar, ändrade skattesatser eller oväntade leverantörskostnader.
Köpvillkor
-
En orderbekräftelse skickas automatiskt till din e-post vid genomfört köp.
-
Vid uppenbara fel i pris eller information kontaktar vi dig för rättelse.
-
Varierande fraktavgift på alla beställningar.
Leverans
-
Beställningar före kl. 14:00: leverans samma dag.
-
Beställningar efter kl. 14:00: leverans samma dag eller nästkommande dag.
-
Expressleverans: om möjligheten finns.
-
Upphämtning i butik: vardagar och helger kl. 10:00–20:00.
-
Vid försenat blombud med mer än 4h kompenseras du genom att kunna ändra leveranstid och dag eller få ett tillgodokvitto som kompensation.
-
Ingen kompensation utgår vid leveransförsening för postgången.
-
Levande blommor levereras endast inom Malmö med omnejd. Postpaket omfattas inte av kompensation.
Transport och skador
-
Vi ansvarar för varan under transport från vår butik till dig.
-
Vid synliga skador på emballaget – Ta bilder på skadan, innan du öppnar paketet och ta bilder om produkten är skadad. Ring direkt!
-
Vi står för utskick av en ny produkt och frakten om produkten är skadad och det fastställts som ovan.
Betalning
-
Vi erbjuder säkra betalningsalternativ:
-
Kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express)
-
Swish
-
Klarna
-
-
Företagskunder:
-
Faktura med 14 dagars betalningsvillkor.
-
Kreditupplysning kan komma att tas på nya kunder.
-
Första fakturorna kan krävas förskottsbetalas under första året!
-
Fakturaavgift kan tillkomma.
-
Garanti
-
Vi följer gällande bestämmelser enligt Konsumentköplagen.
Ångerrätt & Öppet köp
-
14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen förutom färskvara, dvs blommor! Vi tillhandahåller ett tillgodokvitto i de fall där vi anser att vi har en skyldighet och ansvar att kompensera kunden.
-
Tillgodokvitto kan ges när; produkten måste vara:
-
Oanvänd produkt.
-
Synligt oskadad.
-
Oöppnad originalförpackning.
-
Reklamation
-
Du kan reklamera en produkt enligt konsumentköplagen.
-
Skador/fel ska anmälas inom 24 timmar till: emporia@blomobox.se
-
Vid transportskada: ta bilder innan du öppnar! Spara emballaget. Dokumentera med bilder!
-
Felaktiga eller skadade produkter ersätts med ny vara där vi står för frakten.
Personuppgifter & Sekretess
-
Vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.
-
Uppgifter används enbart för att hantera din beställning eller aviseringar som har med de tjänster som Blomobox.se erbjuder till dig som har att göra med blommor.
-
Vi delar aldrig dina uppgifter med tredje part.
-
Du kan när som helst begära rättelse, utdrag eller radering via: emporia@blomobox.se
-
Observera! Vi begär ALDRIG dina bankuppgifter i mejl eller sms! Våra betalningstjänster sker via vår hemsida eller betalningslänk i säkra miljöer (https://) där s:et står för secure webpage.
Nyhetsbrev
-
Skickas endast till dig som samtyckt till det via en opt-in metod.
-
Avregistrering kan göras via länk i utskicket eller genom kontakt med oss.
Cookies
-
Vi använder cookies för funktionalitet såsom inloggning och varukorg.
-
Cookies kan stängas av i webbläsaren – men vissa funktioner (t.ex. beställning) kan då påverkas.
-
Ingen personlig information sparas i cookies mer än nödvändigt för dina blomsterköp.
Mer information
För mer information om dina rättigheter som konsument, besök:
www.konsumentverket.se
