Köp- och leveransvillkor
PRIS. Vid bekräftad beställning kan priserna endast komma att ändras av ovanliga, oförutsedda omständigheter som Blomobox Hyllie AB inte direkt kan råda över. Dessa kan exempelvis vara ändrade leverantörspriser, valutaförändringar eller ändrad momssats för våra produkter. I priserna ingår moms med 25%. Frakten beskattas även med 25 %.
KÖPVILLKOR. Blomobox Hyllie AB skickar orderbekräftelse via mail automatiskt när du genomför ditt köp. Vid eventuella felaktigheter kring angivet pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Fraktavgift på 99 kr ingår vid samtliga leveranser.
LEVERANSER. Blommorna levereras samma dag om beställningen är gjord innan 14:00 samma dag. Om man beställer efter 14:00 kommer blommorna fram nästa dag. Express-sändning går att beställa om man gör en sen beställning efter 14:00 men ändå vill att vi levererar samma dag. Det går också bra att hämta upp sin beställning i vår butik på alla dagar, vardagar och helger, 10:00-20:00.
Vid försenad leverans meddelar vi dig detta i god tid inom 48h av ditt köp och omgående via e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi gör vårt bästa för att fullfölja din beställning och det aktuella utbudets lagerstatus ger dig som kund en överblick över tillgängliga varor och gör eventuella leveransförseningar obefintliga. Ersättning eller kompensation utgår inte vid en eventuell leveransförsening. Levande blommor levereras endast inom malmö-regionen.
TRANSPORT. Vi står för transportrisken från vår butik till dig och ersätter skadad eller bortkommen vara. Om du misstänker att varan är skadad och emballaget ser skadat ut där produkten går att se, bör du ringa oss innan du fortsätter öppna paketet. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
BETALNING. Blomobox erbjuder flera betalsystem i vår webbutik. Kortbetalning sker bl.a. i samarbete med Klarna. Klarna garanterar att kundens kortuppgifter endast kan läsas av betal- och banksystemet. Vi följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt konto. Vi accepterar, Swish, VISA, Mastercard och American Express. Inga extra avgifter tillkommer vid betalning med kort. Företag kan använda fakturabetalning som ska betalas inom 14 dagar. Då köpet sker på kredit kan en kreditupplysning tas. Första gången du väljer fakturabetalning skall fakturan betalas i förskott. En expeditionsavgift tillkommer på 35 kronor vid fakturabetalning.
GARANTI. Garanti lämnas i enlighet med konsumentköplagen.
ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är obruten/oöppnad och är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Blomobox Hyllie AB tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Notera att blommor är färskvara och är ett undantag och går ej att returnera.
REKLAMATION. Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Blomobox Hyllie AB tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt. Gör en korrekt anmälan med synliga -och dolda fel direkt till emporia@blomobox.se inom 24h. Emballaget sparar vi eventuellt för reklamation till posten i samband med transportskada. En produkt som vi anser är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut.
SEKRETESS, SÄKERHET & PERSONUPPGIFTER. När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Blomobox Hyllie AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Din prenumeration på vårt nyhetsbrev använder vi för att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan du enkelt göra genom att klicka på länken avprenumerera via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Blomobox Hyllie AB. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas, kontakta då oss på emporia@blomobox.se.
COOKIES. En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida, t.ex. https://blomobox.se till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din kundvagn när du besöker vår hemsida. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjligheten att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.
Har du övriga frågor gällande villkor & lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida: www.konsumentverket.se