Köp- och leveransvillkor
Blomobox Hyllie AB
Pris
-
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive 25 % moms.
-
Frakt tillkommer med samma momssats.
-
Priserna är bindande vid bekräftad beställning.
-
Vi förbehåller oss rätten att justera priserna vid t.ex valutaförändringar, ändrade skattesatser eller oväntade leverantörskostnader.
Köpvillkor
-
En orderbekräftelse skickas automatiskt till din e-post vid genomfört köp.
-
Vid uppenbara fel i pris eller information kontaktar vi dig för rättelse.
-
Varierande fraktavgift på alla beställningar.
Leverans
-
Beställningar före kl. 14:00: leverans samma dag.
-
Beställningar efter kl. 14:00: leverans samma dag eller nästkommande dag.
-
Expressleverans: om möjligheten finns.
-
Upphämtning i butik: vardagar och helger kl. 10:00–20:00.
-
Vid försenat blombud med mer än 8h kompenseras du genom att kunna ändra leveranstid och dag eller få ett tillgodokvitto som kompensation.
-
Ingen kompensation utgår vid leveransförsening för postgången.
-
Levande blommor levereras endast inom Malmöområdet. Postpaket omfattas inte av samma kompensation där varje enskilt fall utvärderas.
Transport och skador
-
Vi ansvarar för varan under transport från vår butik till dig.
-
Vid synliga skador på emballaget – Ta bilder på skadan, sen öppna paketet och ta bilder om produkten är skadad. Ring direkt!
-
Vid retur av skadad produkt står du som kund för transportkostnader. Däremot står vi för utskick av en ny produkt och frakten om så beslutas.
Betalning
-
Vi erbjuder säkra betalningsalternativ:
-
Kortbetalning (VISA, Mastercard, American Express)
-
Swish
-
Klarna
-
-
Företagskunder:
-
Faktura med 14 dagars betalningsvillkor.
-
Kreditupplysning kan komma att tas på nya kunder.
-
Första fakturan kräver förskottsbetalning första året!
-
Fakturaavgift kan tillkomma.
-
Garanti
-
Vi följer gällande bestämmelser enligt Konsumentköplagen.
Ångerrätt & Öppet köp
-
14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen förutom färskvara!
-
Produkten måste vara:
-
Oanvänd
-
Oskadad
-
I originalförpackning
-
-
Du betalar själv returfrakten.
-
Ångerrätten gäller inte färska blommor (klassificeras som färskvara).
Reklamation
-
Du kan reklamera en produkt enligt konsumentköplagen.
-
Skador/fel ska anmälas inom 24 timmar till: emporia@blomobox.se
-
Vid transportskada: ta bilder och spara emballaget.
-
Felaktiga eller skadade produkter ersätts med ny vara.
Personuppgifter & Sekretess
-
Vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.
-
Uppgifter används enbart för att hantera din beställning eller aviseringar som har med de tjänster som Blomobox.se erbjudit dig.
-
Vi delar aldrig dina uppgifter med tredje part.
-
Du kan när som helst begära rättelse, utdrag eller radering via: emporia@blomobox.se
Nyhetsbrev
-
Skickas endast till dig som samtyckt till det via en opt-in metod.
-
Avregistrering kan göras via länk i utskicket eller genom kontakt med oss.
Cookies
-
Vi använder cookies för funktionalitet såsom inloggning och varukorg.
-
Cookies kan stängas av i webbläsaren – men vissa funktioner (t.ex. beställning) kan då påverkas.
-
Ingen personlig information sparas i cookies.
Mer information
För mer information om dina rättigheter som konsument, besök:
www.konsumentverket.se